Παρασκευή, 12 Ιουνίου, 2026
karditsain.gr
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
karditsain.gr
No Result
View All Result

Τι κερδίζουν όσοι τρώνε αμύγδαλα την ημέρα – Τα οφέλη για τον οργανισμό

  • Newsroom
  • 21 Νοεμβρίου, 2023
Τι κερδίζουν όσοι τρώνε αμύγδαλα την ημέρα – Τα οφέλη για τον οργανισμό
ShareTweet

Ένας σημαντικός παράγοντας για την υγεία του εντέρου είναι και το βουτυρικό (butyrate), ένα λιπαρό οξύ βραχείας αλυσίδας που υποστηρίζει την υγεία του ίδιου μικροβιώματος (χλωρίδα του πεπτικού συστήματος).

Η δρ. Alice Creedon λέει σχετικά: “Το βουτυρικό οξύ είναι σημαντικό για την υγεία του εντέρου, καθώς δρα ως η κύρια πηγή καυσίμου για τα κύτταρα του παχέος εντέρου, επιτρέποντάς τους να λειτουργούν σωστά και βέλτιστα.

Συμμετέχει επίσης στη σηματοδότηση προς το έντερο για την έναρξη της διαδικασίας απορρόφησης θρεπτικών συστατικών. Επιπλέον, το βουτυρικό οξύ που παράγεται στο έντερο μπορεί να εισέλθει στην κυκλοφορία του αίματος, όπου εμπλέκεται στη ρύθμιση της υγείας σε άλλες περιοχές του σώματος, όπως το συκώτι, ο εγκέφαλος και οι πνεύμονες”.

Η δρ. Creedon είναι μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Τμήμα Διατροφικών Σπουδών του King’s College του Λονδίνου. Είναι επίσης η επικεφαλής συγγραφέας μιας νέας μελέτης που διερευνά την αξία των αμυγδάλων ως μέσου υποστήριξης της παροχής βουτυρικού στο μικροβίωμα.

Η μελέτη δείχνει ότι η κατανάλωση μιας καλής χούφτας αμύγδαλα κάθε μέρα προάγει την παραγωγή βουτυρικού οξέος.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο The American Journal of Clinical Nutrition. Αξίζει να σημειωθεί ότι χρηματοδοτήθηκε από το Almond Board of California.

Η σημασία του βουτυρικού οξέος

Η έρευνα της δρ. Creedon τεκμηριώνει τα οφέλη από την κατανάλωση περίπου 56 γραμμαρίων αμυγδάλων ημερησίως. Αυτό είναι περίπου 46 αμύγδαλα.

“Το βουτυρικό υποστηρίζει τον φραγμό του εντέρου, ο οποίος εμποδίζει τα βακτήρια και άλλα μικρόβια να εισέλθουν στο αίμα. Με αυτόν τον τρόπο, το βουτυρικό μπορεί να βοηθήσει στην μείωση της φλεγμονής, στη διαχείριση καταστάσεων όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και στην μείωση της γαστρεντερικής δυσφορίας, όπως το φούσκωμα”, είπε η διατροφολόγος Allison Tallman.

“Το βουτυρικό παράγεται μέσω της ζύμωσης των ινών στο παχύ έντερο. Ως εκ τούτου, η αύξηση των φυτικών ινών στη διατροφή αυξάνει τα επίπεδα βουτυρικού, κάτι που έχει θετική επίδραση στην υγεία του εντέρου”, πρόσθεσε η ίδια.

Αμύγδαλα: Υπέρ και κατά

Μιλώντας για τη διατροφική αξία των αμυγδάλων, η Tallman σημείωσε περαιτέρω:

“Τα αμύγδαλα έχουν πολλά θρεπτικά συστατικά σε μία μερίδα, όπως 4 γραμμάρια φυτικών ινών, 13 γραμμάρια ακόρεστων λιπαρών, 1 γραμμάριο κορεσμένων λιπαρών και βιταμίνη Ε, ενώ μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν στη διατροφή μας με διάφορους τρόπους”.

Οι συμμετέχοντες στην παρούσα μελέτη ήταν 87 υγιείς ενήλικες γυναίκες και άνδρες, ηλικίας από 18 έως 45 ετών. Για την μελέτη, οι ερευνητές χώρισαν τους συμμετέχοντες σε τρεις ομάδες:

1) Μια ομάδα έτρωγε δύο μερίδες από 28 γραμμάρια ολόκληρα αμύγδαλα την ημέρα
2) Μια άλλη ομάδα έτρωγε δύο μερίδες από 28 γραμμάρια αλεσμένων αμυγδάλων καθημερινά
3) Η τελευταία ομάδα (ελέγχου) έτρωγε μάφινς που παρείχαν ισοδύναμη ποσότητα ενέργειας στο σώμα

Το πείραμα διήρκεσε έναν μήνα. Στο τέλος οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι εκείνοι που έτρωγαν αμύγδαλα είχαν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα βουτυρικού από την ομάδα ελέγχου.

Ολόκληρα ή αλεσμένα αμύγδαλα;

Η μελέτη παρακολούθησε τη διαφορά μεταξύ της κατανάλωσης ολόκληρων ή αλεσμένων αμυγδάλων όσον αφορά την παραγωγή βουτυρικού οξέος.

Τα άτομα που έτρωγαν ολόκληρα αμύγδαλα είχαν 1,5 περισσότερες κενώσεις κάθε εβδομάδα από εκείνα που τα έτρωγαν αλεσμένα.

Η δρ. Creedon υπέθεσε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό: “Τα ολόκληρα αμύγδαλα διαφέρουν από τα αλεσμένα ως προς την ποσότητα λίπους που φτάνει στο παχύ έντερο. Όταν καταναλώνουμε ολόκληρα αμύγδαλα, μεγάλο μέρος του λίπους ξεφεύγει από την πέψη και φτάνει στο παχύ έντερο. Από την άλλη, περισσότερο από το λίπος στα αλεσμένα αφομοιώνεται στον ανώτερο γαστρεντερικό σωλήνα.

Πιθανώς το αυξημένο λίπος στο παχύ έντερο όσων τρώνε ολόκληρα αμύγδαλα χρησίμευε για να αυξήσει την ευκολία διέλευσης των κοπράνων και να αυξήσει το βάρος τους. Και οι δύο αυτές επιδράσεις μπορεί να αυξήσουν τη συχνότητα κενώσεων σε αυτά τα άτομα. Υπάρχουν πολύ λίγες έρευνες σχετικά με την επίδραση του λίπους στη συχνότητα των κοπράνων. Επομένως, αυτά τα ευρήματα απαιτούν περαιτέρω διερεύνηση με μελλοντικές δοκιμές”.

Source: newsit.gr

Πρόσφατα Άρθρα

Η εξαιρετική περίπτωση Γεννάδιου..!!!
Τοπικά

Επιστροφή Γεννάδιου στην περιφέρεια…;;

11 Ιουνίου 2026

Έκανε το μεγάλο βήμα και ετέθη επικεφαλής συνδυασμού για τη διεκδίκηση του δήμου Καρδίτσας.. Παρότι οι συνθήκες ήταν ιδιαιτέρως ευνοϊκές...

Διαβάστε Περισσότερα
Προχωρά το έργο της ανακατασκευής πεζοδρομίων στην οδό Κουμουνδούρου
Τοπικά

Προχωρά το έργο της ανακατασκευής πεζοδρομίων στην οδό Κουμουνδούρου

11 Ιουνίου 2026

Σε νέα φάση εισήλθε το έργο της διαπλάτυνσης και ανακατασκευής πεζοδρομίων επί της οδού Κουμουνδούρου. Η κατασκευή ξεκίνησε από τη...

Διαβάστε Περισσότερα
Εντάχθηκε στο ΒΑΑ με προϋπολογισμό 3.150.000 ευρώ το έργο αποκατάστασης της Δημοτικής Αγοράς
Τοπικά

Εντάχθηκε στο ΒΑΑ με προϋπολογισμό 3.150.000 ευρώ το έργο αποκατάστασης της Δημοτικής Αγοράς

11 Ιουνίου 2026

Ένα μεγάλο έργο ξεχωριστής σημασίας για το ιστορικό κέντρο της πόλης εισέρχεται στη φάση της υλοποίησης του. Το έργο της...

Διαβάστε Περισσότερα
Εθιμοτυπική επίσκεψη ξένων αντιπροσωπειών στον Δήμαρχο Καρδίτσας κ. Βασίλη Τσιάκο
Τοπικά

Εθιμοτυπική επίσκεψη ξένων αντιπροσωπειών στον Δήμαρχο Καρδίτσας κ. Βασίλη Τσιάκο

11 Ιουνίου 2026

Εθιμοτυπική επίσκεψη στον Δήμαρχο Καρδίτσας κ.Βασίλη Τσιάκο πραγματοποίησαν το πρωί της Τετάρτης οι αντιπροσωπείες των ξένων αποστολών που βρίσκονται στην...

Διαβάστε Περισσότερα
Επαναλειτουργεί από την Τρίτη 16 Ιουνίου η Παιδική Βιβλιοθήκη Αγ. Νικολάο
Τοπικά

Επαναλειτουργεί από την Τρίτη 16 Ιουνίου η Παιδική Βιβλιοθήκη Αγ. Νικολάο

11 Ιουνίου 2026

Μια ακόμη δομή του Δήμου η οποία χτυπήθηκε από την κακοκαιρία Daniel αρχίζει να επαναλειτουργεί τις επόμενες ημέρες. Πρόκειται για...

Διαβάστε Περισσότερα
Κλειστά λόγω κακοκαιρίας τα σχολεία στο Δήμο Μουζακίου
Τοπικά

ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ

11 Ιουνίου 2026

Η ΔΕΥΑΜΟΥΖΑΚΙΟΥ ενημερώνει τους ιδιοκτήτες των ακινήτων στις περιοχές Μουζακίου, Καραϊσκάκη, Μαυρομματίου ότι με την αρ.37/2026 απόφαση του ΔΣ της...

Διαβάστε Περισσότερα
Μπαμ Τσίπρα στην Καρδίτσα…
Παραπολιτικά

Μπαμ Τσίπρα στην Καρδίτσα…

10 Ιουνίου 2026

Εδώ και αρκετό καιρό γράφαμε πως επίκειται όνομα που θα κάνει μπαμ για το ψηφοδέλτιο της ΕΛ.Α.Σ. στην Καρδίτσα.. Δε...

Διαβάστε Περισσότερα
Ολοκληρώνεται η κατασκευή της πλατείας στη συνοικία «Καροπλεσίτικα»
Τοπικά

Ολοκληρώνεται η κατασκευή της πλατείας στη συνοικία «Καροπλεσίτικα»

10 Ιουνίου 2026

Το έργο επισκέφτηκε ο Δήμαρχος Βασίλης Τσιάκος και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος – πρόκειται για ένα πολύ όμορφο χώρο που αναβαθμίζει...

Διαβάστε Περισσότερα
Σε τροχιά υλοποίησης το «Βρεφικό Πακέτο» της Περιφέρειας Θεσσαλίας
Τοπικά

Σύγχρονος εξοπλισμός στα νοσοκομεία Λάρισας – Βόλου-Καρδίτσας από την Περιφέρεια Θεσσαλίας

10 Ιουνίου 2026

Στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και της ενίσχυσης της λειτουργικής επάρκειας των δημόσιων...

Διαβάστε Περισσότερα
Κωτσός: Η Κυβέρνηση στέκεται στο πλευρό των αγροτών και των κτηνοτρόφων
Τοπικά

Κωτσός: Σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις για τις τρίτεκνες οικογένειες μετά από παρέμβαση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος

10 Ιουνίου 2026

Σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που ενισχύουν τις τρίτεκνες οικογένειες, δημοσιεύθηκαν στο ΦΕΚ σχετικά με τη δράση «Ανακαίνιση Κατοικίας», ένα ζήτημα το...

Διαβάστε Περισσότερα

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook

Next Post
Στην Καρδίτσα το All Star Game 2023-24 στις 16 και 17 Δεκεμβρίου

Στην Καρδίτσα το All Star Game 2023-24 στις 16 και 17 Δεκεμβρίου

Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης του Καιρού

Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης του Καιρού

Υπουργός Ανάπτυξης: «Ορθώνουμε δίχτυ προστασίας με νέα μέτρα για την ελληνική οικογένεια στο περιβάλλον των διεθνών πληθωριστικών πιέσεων»

Το Υπουργείο Ανάπτυξης, ο ΣΕΒ, το ΕΒΕΑ και ο ΕΣΑ ενημερώνουν τις επιχειρήσεις, προστατεύουν τους καταναλωτές

Α.Σ. Καρδίτσας ΙΑΠΩΝΙΚΗ, ΘΕΟΝΗ και Act For Karditsa σκοράρουν στην αλληλεγγύη!

Α.Σ. Καρδίτσας ΙΑΠΩΝΙΚΗ, ΘΕΟΝΗ και Act For Karditsa σκοράρουν στην αλληλεγγύη!

  • Δήλωση Συμμόρφωσης
  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
  • Πολιτική Cookies

© 2023 Karditsain.gr

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία

© 2023 Karditsain.gr