Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2025
karditsain.gr
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
karditsain.gr
No Result
View All Result

Πανευρωπαϊκός έλεγχος σε 576 «influencers» για εντοπισμό παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών

  • Newsroom
  • 17 Απριλίου, 2024
Σκρέκας: «Να στηριχτούν οι καταναλωτές μέσω της ‘‘Μόνιμης Μείωσης Τιμής’’ από την ελληνική βιομηχανία τροφίμων»
ShareTweet

Στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για έλεγχο με τη μέθοδο των «σαρώσεων» (sweep) σε όλες τις πλατφόρμες των social media για τον εντοπισμό «influencers» που ασκούν εμπορικές δραστηριότητες, προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες επώνυμων εταιρειών,  συμμετείχε το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Ο έλεγχος, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, πραγματοποιήθηκε από τις 27/10/2023 έως και 30/11/2023 και συμμετείχαν 22 αρμόδιες αρχές των κρατών μελών της Ένωσης. Ο συντονισμός των ελέγχων έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του Δικτύου συνεργασίας των αρμόδιων εθνικών αρχών των κρατών μελών για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας (Consumer Protection Cooperation Network).

Οι έλεγχοι αφορούν συνολικά σε 576 «influencers» από όλη την Ευρώπη ενώ οι 20 εξ αυτών προέρχονται από τη χώρα μας. Το αμέσως προσεχές διάστημα θα λάβουν επιστολή από το Υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή καταναλωτική νομοθεσία.

Ειδικότερα, στην επιστολή που θα λάβουν οι 20 Έλληνες «influencers» από το  Υπουργείο Ανάπτυξης:

(α) επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. καθώς και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των «influencers»

(β) υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των «influencers», όπου χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης (disclosure) της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στην διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια και

(γ) προτείνονται συστάσεις για την χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει οι «influencers» να χρησιμοποιούν τα hashtag #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επί αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο.

Τα αποτελέσματα των ελέγχων στους Έλληνες «influencers»

Από τον έλεγχο στους Έλληνες «influencers», διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ το 100% ασκεί εμπορική δραστηριότητα, μόνο το 25% – και όχι πάντα με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο – γνωστοποιεί στον καταναλωτή ότι το περιεχόμενο των αναρτήσεων έχει εμπορικό σκοπό (π.χ. περιλαμβάνει διαφημίσεις).

Σε ποσοστό 50% δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική τους ταυτότητα, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης το 50% δηλώνει ότι είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).

Έρευνα για παραβάσεις

Όλα τα στοιχεία των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν θα διαβιβαστούν και στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για εντοπισμό πιθανών φορολογικών παραβάσεων.

Για τις περιπτώσεις εκείνες των «influencers» που έχουν τις δικές τους ιστοσελίδες πώλησης και συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση με τους καταναλωτές και για τις οποίες έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις θα επιβληθούν οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από την καταναλωτική νομοθεσία.

Οι έρευνες στην Ευρώπη

–Από το 97% των ελεγχόμενων «influencers» των οποίων το περιεχόμενο των αναρτήσεων είναι εμπορικό, μόνο το 20% γνωστοποιεί με ξεκάθαρες φράσεις στον καταναλωτή ότι πρόκειται για ανακοινώσεις διαφημιστικού ή εμπορικού χαρακτήρα.

–To 78% των «influencers» ασκούν εμπορική δραστηριότητα, ωστόσο μόνο το 36% αυτών είναι εγγεγραμμένοι σε εμπορικό μητρώο στη χώρα τους, στο βαθμό που αυτό προβλέπεται από την εθνική νομοθεσία του κράτους μέλους.

–Σε ποσοστό 30% οι «influencers» δεν παρέχουν πλήρη στοιχεία σχετικά με την  εταιρεία τους, όπως εμπορική επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή και αριθμό εγγραφής.

–Σε ποσοστό 38% δεν χρησιμοποιούν στις αναρτήσεις τους τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις πλατφόρμες, όπως την ένδειξη «paid partnership (συνεργασία επί πληρωμή)» στο Instagram. Αντιθέτως, επιλέγουν διαφορετική διατύπωση, όπως «collaboration (συνεργασία)» (16%), «partnership» (15%) ή λοιπές, γενικές ευχαριστίες προς τις εταιρείες  (brands) με τις οποίες συνεργάζονταν (11%).

-Το 40% των «influencers» διατηρεί ορατή τη γνωστοποίηση του εμπορικού χαρακτήρα καθ’ όλη τη διάρκεια της εμπορικής επικοινωνίας.

–Το 34% των «influencers» παραθέτει τις γνωστοποιήσεις με τρόπο ώστε να είναι άμεσα εμφανείς, χωρίς να χρειάζονται επιπρόσθετα βήματα από τον καταναλωτή, όπως κάποιο κλικ στην ένδειξη «read more (διαβάστε περισσότερα)» ή μετάβαση στο κάτω μέρος της σελίδας.

–Το 40% των «influencers» προβάλλει και προωθεί δικά τους προϊόντα και υπηρεσίες. Ωστόσο το 60% αυτών δεν παρέχουν ξεκάθαρη και με σαφήνεια ενημέρωση ότι πρόκειται για εμπορική δραστηριότητα και προβολή των δικών τους προϊόντων.

Ως αποτέλεσμα του EU Sweep 2023, από τους 576 «influencers» που ελέγχθηκαν σε 1η φάση, για τους 358 «influencers» προβλέπεται περαιτέρω έρευνα από τις αρμόδιες αρχές για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας σε εθνικό επίπεδο.

Οι «influencers» και οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται από τον ιστότοπο/βιβλιοθήκη πληροφοριών (Influencer Legal Hub)  της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο οποίος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μια σειρά από εκπαιδευτικά βίντεο και πληροφορίες από διάφορες πηγές που παρουσιάζουν τις νομικές υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Περισσότερες πληροφορίες στους συνδέσμους που ακολουθούν:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_24_708

https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/enforcement-consumer-protection/sweeps_en

Πρόσφατα Άρθρα

Υποβολή νέων αιτήσεων για το Κοινωνικό Παντοπωλείο  του Δήμου Καρδίτσας
Τοπικά

Από την Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου η διαδικασία αιτήσεων για το κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου Καρδίτσας

17 Σεπτεμβρίου 2025

Ξεκινά την Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου η διαδικασία αιτήσεων ωφελουμένων για το κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου Καρδίτσας. Η υποβολή των αιτήσεων...

Διαβάστε Περισσότερα
Ο ρόλος του Αλεξάκου στις δημοτικές εκλογές…
Παραπολιτικά

Η σταθερά Αλεξάκου στην Καρδίτσα….

17 Σεπτεμβρίου 2025

Πάει καιρός που ο πρώην δήμαρχος και νομάρχης Φώτης Αλεξάκος βρισκόταν στην πρώτη γραμμή… Αυτό φυσικά δε σημαίνει πως έχει...

Διαβάστε Περισσότερα
Στη Νέα Δημοκρατία προσχώρησε ο Ανδρέας Λοβέρδος
Ελλάδα

Στη Νέα Δημοκρατία προσχώρησε ο Ανδρέας Λοβέρδος

16 Σεπτεμβρίου 2025

Στη Νέα Δημοκρατία προσχώρησε ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, Ανδρέας Λοβέρδος, ενώ σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες πιθανότατα θα είναι...

Διαβάστε Περισσότερα
Κουρέτας: Καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της πανώλης η ταχύτητα με την οποία δράσαμε
Τοπικά

Απινιδωτές δημόσιας πρόσβασης σε φορείς, ομάδες και συλλόγους από την Περιφέρεια Θεσσαλίας

16 Σεπτεμβρίου 2025

Η διάσωση μιας ζωής μπορεί να απέχει μόλις ... λίγα μέτρα από εκεί που βρίσκεστε, γι΄αυτό μέχρι το τέλος του...

Διαβάστε Περισσότερα
Οικολογική Γιορτή Καρδίτσας: Παρελθόν, παρόν και μέλλον
Τοπικά

Οικολογική Γιορτή Καρδίτσας: Παρελθόν, παρόν και μέλλον

16 Σεπτεμβρίου 2025

Από 18 έως 21 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η Οικολογική Γιορτή Καρδίτσας στο Παυσίλυπο! Ας ρίξουμε μια ματιά στο παρελθόν, στο...

Διαβάστε Περισσότερα
Η χαμένη ευκαιρία της Τεντολούρη
Παραπολιτικά

Η χαμένη ευκαιρία της Τεντολούρη

17 Σεπτεμβρίου 2025

Όταν ακούσαμε πρώτη φορά το όνομά της, πραγματικά περιμέναμε πολλά. Συνοδευόταν δε από συστάσεις για μια περίπτωση που έρχεται απευθείας...

Διαβάστε Περισσότερα
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας ευχαριστεί θερμά το κοινό  που βρέθηκε στα Φάρσαλα για τα αερόστατα
Τοπικά

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας ευχαριστεί θερμά το κοινό που βρέθηκε στα Φάρσαλα για τα αερόστατα

15 Σεπτεμβρίου 2025

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας και οι συντελεστές της εκδήλωσης με τα αερόστατα στα Φάρσαλα ευχαριστούν από καρδιάς τους χιλιάδες πολίτες που...

Διαβάστε Περισσότερα
Αρχίζει την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας
Τοπικά

Αρχίζει την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας

15 Σεπτεμβρίου 2025

Με υψηλούς στόχους και για τη φετινή χρονιά ο Δήμος Καρδίτσας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. Η φετινή Ευρωπαϊκή Εβδομάδα...

Διαβάστε Περισσότερα
Ενισχύεται με Βαγγέλη Τουλούπη ο Γ.Σ. Σοφάδων
Διάφορα

Ενισχύεται με Βαγγέλη Τουλούπη ο Γ.Σ. Σοφάδων

15 Σεπτεμβρίου 2025

Ο Γ.Σ. Σοφάδων ανακοινώνει την ένταξη του Βαγγέλη Τουλούπη στο ρόστερ της ανδρικής ομάδας. Ο 24χρονος (16/2/2001) ύψους 2,01μ. φόργουορντ...

Διαβάστε Περισσότερα
«Άλωσε» τον Αλμυρό και προκρίθηκε άνετα στους «16» ο Απόλλων Καρδίτσας
Διάφορα

«Άλωσε» τον Αλμυρό και προκρίθηκε άνετα στους «16» ο Απόλλων Καρδίτσας

15 Σεπτεμβρίου 2025

Την εκτός έδρας νίκη επί του Γ.Σ. Αλμυρού κατέκτησε ο Απόλλων Καρδίτσας, η οποία του εξασφάλισε την πρόκριση στους «16»...

Διαβάστε Περισσότερα

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook

Next Post
Απεργιακή συγκέντρωση και πορεία με κατάληξη τη Δ.Ο.Υ.

Απεργιακή συγκέντρωση και πορεία με κατάληξη τη Δ.Ο.Υ.

Προχωρούν τα στρατηγικά έργα υποδομών, αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις καθημερινότητας από τον Δήμο Αργιθέας

Προχωρούν τα στρατηγικά έργα υποδομών, αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις καθημερινότητας από τον Δήμο Αργιθέας

Ξεκινούν οι αιτήσεις έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού για τα 31 ΙΕΚ

Πάσχα 2024: Πότε κλείνουν τα σχολεία – Όλες οι αργίες

Η κλινική ΟΡΑΣΗ διαθέτει το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ διαθλαστικό 𝗹𝗮𝘀𝗲𝗿 𝗧𝗘𝗡𝗘𝗢  που διορθώνει μυωπία-πρεσβυωπία

Η κλινική ΟΡΑΣΗ διαθέτει το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ διαθλαστικό 𝗹𝗮𝘀𝗲𝗿 𝗧𝗘𝗡𝗘𝗢 που διορθώνει μυωπία-πρεσβυωπία

  • Δήλωση Συμμόρφωσης
  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
  • Πολιτική Cookies

© 2023 Karditsain.gr

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία

© 2023 Karditsain.gr