Κυριακή, 1 Ιουνίου, 2025
karditsain.gr
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
karditsain.gr
No Result
View All Result

Πανευρωπαϊκός έλεγχος σε 576 «influencers» για εντοπισμό παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών

  • Newsroom
  • 17 Απριλίου, 2024
Σκρέκας: «Να στηριχτούν οι καταναλωτές μέσω της ‘‘Μόνιμης Μείωσης Τιμής’’ από την ελληνική βιομηχανία τροφίμων»
ShareTweet

Στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για έλεγχο με τη μέθοδο των «σαρώσεων» (sweep) σε όλες τις πλατφόρμες των social media για τον εντοπισμό «influencers» που ασκούν εμπορικές δραστηριότητες, προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες επώνυμων εταιρειών,  συμμετείχε το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Ο έλεγχος, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, πραγματοποιήθηκε από τις 27/10/2023 έως και 30/11/2023 και συμμετείχαν 22 αρμόδιες αρχές των κρατών μελών της Ένωσης. Ο συντονισμός των ελέγχων έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του Δικτύου συνεργασίας των αρμόδιων εθνικών αρχών των κρατών μελών για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας (Consumer Protection Cooperation Network).

Οι έλεγχοι αφορούν συνολικά σε 576 «influencers» από όλη την Ευρώπη ενώ οι 20 εξ αυτών προέρχονται από τη χώρα μας. Το αμέσως προσεχές διάστημα θα λάβουν επιστολή από το Υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή καταναλωτική νομοθεσία.

Ειδικότερα, στην επιστολή που θα λάβουν οι 20 Έλληνες «influencers» από το  Υπουργείο Ανάπτυξης:

(α) επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. καθώς και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των «influencers»

(β) υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των «influencers», όπου χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης (disclosure) της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στην διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια και

(γ) προτείνονται συστάσεις για την χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει οι «influencers» να χρησιμοποιούν τα hashtag #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επί αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο.

Τα αποτελέσματα των ελέγχων στους Έλληνες «influencers»

Από τον έλεγχο στους Έλληνες «influencers», διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ το 100% ασκεί εμπορική δραστηριότητα, μόνο το 25% – και όχι πάντα με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο – γνωστοποιεί στον καταναλωτή ότι το περιεχόμενο των αναρτήσεων έχει εμπορικό σκοπό (π.χ. περιλαμβάνει διαφημίσεις).

Σε ποσοστό 50% δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική τους ταυτότητα, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης το 50% δηλώνει ότι είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).

Έρευνα για παραβάσεις

Όλα τα στοιχεία των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν θα διαβιβαστούν και στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για εντοπισμό πιθανών φορολογικών παραβάσεων.

Για τις περιπτώσεις εκείνες των «influencers» που έχουν τις δικές τους ιστοσελίδες πώλησης και συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση με τους καταναλωτές και για τις οποίες έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις θα επιβληθούν οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από την καταναλωτική νομοθεσία.

Οι έρευνες στην Ευρώπη

–Από το 97% των ελεγχόμενων «influencers» των οποίων το περιεχόμενο των αναρτήσεων είναι εμπορικό, μόνο το 20% γνωστοποιεί με ξεκάθαρες φράσεις στον καταναλωτή ότι πρόκειται για ανακοινώσεις διαφημιστικού ή εμπορικού χαρακτήρα.

–To 78% των «influencers» ασκούν εμπορική δραστηριότητα, ωστόσο μόνο το 36% αυτών είναι εγγεγραμμένοι σε εμπορικό μητρώο στη χώρα τους, στο βαθμό που αυτό προβλέπεται από την εθνική νομοθεσία του κράτους μέλους.

–Σε ποσοστό 30% οι «influencers» δεν παρέχουν πλήρη στοιχεία σχετικά με την  εταιρεία τους, όπως εμπορική επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή και αριθμό εγγραφής.

–Σε ποσοστό 38% δεν χρησιμοποιούν στις αναρτήσεις τους τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις πλατφόρμες, όπως την ένδειξη «paid partnership (συνεργασία επί πληρωμή)» στο Instagram. Αντιθέτως, επιλέγουν διαφορετική διατύπωση, όπως «collaboration (συνεργασία)» (16%), «partnership» (15%) ή λοιπές, γενικές ευχαριστίες προς τις εταιρείες  (brands) με τις οποίες συνεργάζονταν (11%).

-Το 40% των «influencers» διατηρεί ορατή τη γνωστοποίηση του εμπορικού χαρακτήρα καθ’ όλη τη διάρκεια της εμπορικής επικοινωνίας.

–Το 34% των «influencers» παραθέτει τις γνωστοποιήσεις με τρόπο ώστε να είναι άμεσα εμφανείς, χωρίς να χρειάζονται επιπρόσθετα βήματα από τον καταναλωτή, όπως κάποιο κλικ στην ένδειξη «read more (διαβάστε περισσότερα)» ή μετάβαση στο κάτω μέρος της σελίδας.

–Το 40% των «influencers» προβάλλει και προωθεί δικά τους προϊόντα και υπηρεσίες. Ωστόσο το 60% αυτών δεν παρέχουν ξεκάθαρη και με σαφήνεια ενημέρωση ότι πρόκειται για εμπορική δραστηριότητα και προβολή των δικών τους προϊόντων.

Ως αποτέλεσμα του EU Sweep 2023, από τους 576 «influencers» που ελέγχθηκαν σε 1η φάση, για τους 358 «influencers» προβλέπεται περαιτέρω έρευνα από τις αρμόδιες αρχές για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας σε εθνικό επίπεδο.

Οι «influencers» και οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται από τον ιστότοπο/βιβλιοθήκη πληροφοριών (Influencer Legal Hub)  της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο οποίος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μια σειρά από εκπαιδευτικά βίντεο και πληροφορίες από διάφορες πηγές που παρουσιάζουν τις νομικές υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Περισσότερες πληροφορίες στους συνδέσμους που ακολουθούν:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_24_708

https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/enforcement-consumer-protection/sweeps_en

Πρόσφατα Άρθρα

Το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026-2030 κεντρικό θέμα  της συνάντησης των 13 Περιφερειαρχών της χώρας  με τον Πρωθυπουργό
Τοπικά

Το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026-2030 κεντρικό θέμα της συνάντησης των 13 Περιφερειαρχών της χώρας με τον Πρωθυπουργό

31 Μαΐου 2025

Η υλοποίηση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, η προώθηση των Περιφερειακών Σχεδίων Ανάπτυξης που σχεδιάζει η κυβέρνηση και ο καλύτερος συντονισμός κυβέρνησης-περιφερειών...

Διαβάστε Περισσότερα
Συνεχίζεται η δωρεάν παροχή αναλύσεων εδάφους στους πληγέντες παραγωγούς
Τοπικά

Συνεχίζεται η δωρεάν παροχή αναλύσεων εδάφους στους πληγέντες παραγωγούς

31 Μαΐου 2025

Στα πλαίσια της προγραμματικής σύμβασης που υπέγραψαν η Περιφέρεια Θεσσαλίας και ο ΕΛΓΟ «ΔΗΜΗΤΡΑ»-Ινστιτούτο Βιομηχανικών και Κτηνοτροφικών Φυτών (ΙΒΚΦ), συνεχίζεται...

Διαβάστε Περισσότερα
Συνεχίζονται οι εργασίες καθαρισμού  του ποταμού Γαβρά από οικισμό Καναλίων εως θέση “Μεριστή” Καρδίτσας
Τοπικά

Συνεχίζονται οι εργασίες καθαρισμού του ποταμού Γαβρά από οικισμό Καναλίων εως θέση “Μεριστή” Καρδίτσας

31 Μαΐου 2025

Αυτοψία στην περιοχή όπου εκτελούνται εργασίες καθαρισμού του ποταμού Γαβρά από οικισμό Καναλίων εως θέση "Μεριστή" Καρδίτσας αυτή την περίοδο...

Διαβάστε Περισσότερα
«Ανεξέλεγκτη κερδοσκοπία στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος»
Τοπικά

Σωτ. Παπαγεωργίου: Η απάντηση της κυβέρνησης σε κοινοβουλευτική ερώτηση για την Μεταμόρφωση, γεννά αμφιβολίες κι επιτείνει την αβεβαιότητα των κατοίκων

31 Μαΐου 2025

Η αδιαφορία της κυβέρνησης προς τους κατοίκους της Μεταμόρφωσης επιβεβαιώθηκε σε όλους τους τόνους μέσω της χθεσινής απάντησης του Υπουργείου...

Διαβάστε Περισσότερα
Δεύτερη φορά στην ιστορία δημιουργείται Βουλή με οκτώ κόμματα
Παραπολιτικά

Πάμε να μετρήσουμε τις έδρες …

31 Μαΐου 2025

Θα ρωτήσει καποιος! Πάμε σε εκλογές; Και φυσικά από όποιο στόμα θα πάρει την απάντηση θα ναι και διαφορετική. Οι...

Διαβάστε Περισσότερα
Αυτή είναι η νέα κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη – Δείτε βίντεο
Ελλάδα

Μαρινάκης για Μονή Σινά: Προέχει η διατήρηση του ελληνορθόδοξου και προσκυνηματικού χαρακτήρα της

31 Μαΐου 2025

Την ανάγκη να προστατευτεί με θεσμικό τρόπο «ο ελληνορθόδοξος και προσκυνηματικός χαρακτήρας της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης στο Σινά», υπογράμμισε...

Διαβάστε Περισσότερα
Εκδηλώσεις για τον εορτασμό της «Ημέρας Τιμής Αποστράτων της Ελληνικής Αστυνομίας»
Ελλάδα

Βόλος: Έστησε καρτέρι στην πρώην σύντροφό του έξω από το νηπιαγωγείο του παιδιού τους – «Θα σε σκοτώσω»

31 Μαΐου 2025

Σε ποινή φυλάκισης 11 μηνών με αναστολή καταδικάστηκε από το Αυτόφωρο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Βόλου ένας 34χρονος, ο οποίος απείλησε ότι...

Διαβάστε Περισσότερα
Ο Τσιάκος αλλάζει τα δεδομένα στην  ύδρευση
Τοπικά

Μήνυμα του δημάρχου Καρδίτσας κ. Β. Τσιάκου για τις υποψηφίους των πανελληνίων εξετάσεων

30 Μαΐου 2025

Εύχομαι στις υποψήφιες και στους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων, κάθε επιτυχία στην κορυφαία στιγμή της μαθητικής τους διαδρομής. Πρόκειται για...

Διαβάστε Περισσότερα
ΣΥΡΙΖΑ: Ώρα αποφάσεων μετά τη βαριά ήττα στις εκλογές – Το δίλημμα για το συνέδριο και το στοίχημα του «επανακαθορισμού»
Παραπολιτικά

Όλοι περιμένουν τον Αλέξη…

30 Μαΐου 2025

Λίγες ημερες πριν το τέταρτο συνέδριο του Συριζα ΠΣ οι οργανώσεις ανά τη χώρα προχωρούν σε συγκεντρώσεις των μελών, με...

Διαβάστε Περισσότερα
Σωτήρης Παπαγεωργίου: Υψίστης σημασίας ο ερχομός της Ιράτσε Γκαρσία στην Καρδίτσα
Παραπολιτικά

Σωτ. Παπαγεωργίου: ΟΠΕΚΕΠΕ – αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί ή δεν θέλει να καθαρίσει «τον κόπρο του Αυγεία»

29 Μαΐου 2025

Υπό το βάρος του τεράστιου σκανδάλου, η κυβέρνηση επιλέγει να «ξεπλύνει» τον Οργανισμό δηλώνοντας πως μέχρι τα τέλη του 2026,...

Διαβάστε Περισσότερα

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook

Next Post
Απεργιακή συγκέντρωση και πορεία με κατάληξη τη Δ.Ο.Υ.

Απεργιακή συγκέντρωση και πορεία με κατάληξη τη Δ.Ο.Υ.

Προχωρούν τα στρατηγικά έργα υποδομών, αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις καθημερινότητας από τον Δήμο Αργιθέας

Προχωρούν τα στρατηγικά έργα υποδομών, αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις καθημερινότητας από τον Δήμο Αργιθέας

Ξεκινούν οι αιτήσεις έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού για τα 31 ΙΕΚ

Πάσχα 2024: Πότε κλείνουν τα σχολεία – Όλες οι αργίες

Η κλινική ΟΡΑΣΗ διαθέτει το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ διαθλαστικό 𝗹𝗮𝘀𝗲𝗿 𝗧𝗘𝗡𝗘𝗢  που διορθώνει μυωπία-πρεσβυωπία

Η κλινική ΟΡΑΣΗ διαθέτει το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ διαθλαστικό 𝗹𝗮𝘀𝗲𝗿 𝗧𝗘𝗡𝗘𝗢 που διορθώνει μυωπία-πρεσβυωπία

  • Δήλωση Συμμόρφωσης
  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
  • Πολιτική Cookies

© 2023 Karditsain.gr

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία

© 2023 Karditsain.gr