Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου, 2025
karditsain.gr
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
karditsain.gr
No Result
View All Result

Πανευρωπαϊκός έλεγχος σε 576 «influencers» για εντοπισμό παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών

  • Newsroom
  • 17 Απριλίου, 2024
Σκρέκας: «Να στηριχτούν οι καταναλωτές μέσω της ‘‘Μόνιμης Μείωσης Τιμής’’ από την ελληνική βιομηχανία τροφίμων»
ShareTweet

Στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για έλεγχο με τη μέθοδο των «σαρώσεων» (sweep) σε όλες τις πλατφόρμες των social media για τον εντοπισμό «influencers» που ασκούν εμπορικές δραστηριότητες, προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες επώνυμων εταιρειών,  συμμετείχε το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Ο έλεγχος, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, πραγματοποιήθηκε από τις 27/10/2023 έως και 30/11/2023 και συμμετείχαν 22 αρμόδιες αρχές των κρατών μελών της Ένωσης. Ο συντονισμός των ελέγχων έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του Δικτύου συνεργασίας των αρμόδιων εθνικών αρχών των κρατών μελών για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας (Consumer Protection Cooperation Network).

Οι έλεγχοι αφορούν συνολικά σε 576 «influencers» από όλη την Ευρώπη ενώ οι 20 εξ αυτών προέρχονται από τη χώρα μας. Το αμέσως προσεχές διάστημα θα λάβουν επιστολή από το Υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή καταναλωτική νομοθεσία.

Ειδικότερα, στην επιστολή που θα λάβουν οι 20 Έλληνες «influencers» από το  Υπουργείο Ανάπτυξης:

(α) επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. καθώς και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των «influencers»

(β) υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των «influencers», όπου χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης (disclosure) της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στην διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια και

(γ) προτείνονται συστάσεις για την χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει οι «influencers» να χρησιμοποιούν τα hashtag #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επί αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο.

Τα αποτελέσματα των ελέγχων στους Έλληνες «influencers»

Από τον έλεγχο στους Έλληνες «influencers», διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ το 100% ασκεί εμπορική δραστηριότητα, μόνο το 25% – και όχι πάντα με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο – γνωστοποιεί στον καταναλωτή ότι το περιεχόμενο των αναρτήσεων έχει εμπορικό σκοπό (π.χ. περιλαμβάνει διαφημίσεις).

Σε ποσοστό 50% δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική τους ταυτότητα, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης το 50% δηλώνει ότι είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).

Έρευνα για παραβάσεις

Όλα τα στοιχεία των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν θα διαβιβαστούν και στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για εντοπισμό πιθανών φορολογικών παραβάσεων.

Για τις περιπτώσεις εκείνες των «influencers» που έχουν τις δικές τους ιστοσελίδες πώλησης και συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση με τους καταναλωτές και για τις οποίες έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις θα επιβληθούν οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από την καταναλωτική νομοθεσία.

Οι έρευνες στην Ευρώπη

–Από το 97% των ελεγχόμενων «influencers» των οποίων το περιεχόμενο των αναρτήσεων είναι εμπορικό, μόνο το 20% γνωστοποιεί με ξεκάθαρες φράσεις στον καταναλωτή ότι πρόκειται για ανακοινώσεις διαφημιστικού ή εμπορικού χαρακτήρα.

–To 78% των «influencers» ασκούν εμπορική δραστηριότητα, ωστόσο μόνο το 36% αυτών είναι εγγεγραμμένοι σε εμπορικό μητρώο στη χώρα τους, στο βαθμό που αυτό προβλέπεται από την εθνική νομοθεσία του κράτους μέλους.

–Σε ποσοστό 30% οι «influencers» δεν παρέχουν πλήρη στοιχεία σχετικά με την  εταιρεία τους, όπως εμπορική επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή και αριθμό εγγραφής.

–Σε ποσοστό 38% δεν χρησιμοποιούν στις αναρτήσεις τους τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις πλατφόρμες, όπως την ένδειξη «paid partnership (συνεργασία επί πληρωμή)» στο Instagram. Αντιθέτως, επιλέγουν διαφορετική διατύπωση, όπως «collaboration (συνεργασία)» (16%), «partnership» (15%) ή λοιπές, γενικές ευχαριστίες προς τις εταιρείες  (brands) με τις οποίες συνεργάζονταν (11%).

-Το 40% των «influencers» διατηρεί ορατή τη γνωστοποίηση του εμπορικού χαρακτήρα καθ’ όλη τη διάρκεια της εμπορικής επικοινωνίας.

–Το 34% των «influencers» παραθέτει τις γνωστοποιήσεις με τρόπο ώστε να είναι άμεσα εμφανείς, χωρίς να χρειάζονται επιπρόσθετα βήματα από τον καταναλωτή, όπως κάποιο κλικ στην ένδειξη «read more (διαβάστε περισσότερα)» ή μετάβαση στο κάτω μέρος της σελίδας.

–Το 40% των «influencers» προβάλλει και προωθεί δικά τους προϊόντα και υπηρεσίες. Ωστόσο το 60% αυτών δεν παρέχουν ξεκάθαρη και με σαφήνεια ενημέρωση ότι πρόκειται για εμπορική δραστηριότητα και προβολή των δικών τους προϊόντων.

Ως αποτέλεσμα του EU Sweep 2023, από τους 576 «influencers» που ελέγχθηκαν σε 1η φάση, για τους 358 «influencers» προβλέπεται περαιτέρω έρευνα από τις αρμόδιες αρχές για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας σε εθνικό επίπεδο.

Οι «influencers» και οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται από τον ιστότοπο/βιβλιοθήκη πληροφοριών (Influencer Legal Hub)  της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο οποίος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μια σειρά από εκπαιδευτικά βίντεο και πληροφορίες από διάφορες πηγές που παρουσιάζουν τις νομικές υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Περισσότερες πληροφορίες στους συνδέσμους που ακολουθούν:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_24_708

https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/enforcement-consumer-protection/sweeps_en

Πρόσφατα Άρθρα

Παράδοση 250 μπουφάν στις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες του Νομού Καρδίτσας από τον Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας, κ.Κων/νο Τέλιο
Τοπικά

Παράδοση 250 μπουφάν στις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες του Νομού Καρδίτσας από τον Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας, κ.Κων/νο Τέλιο

2 Δεκεμβρίου 2025

Σήμερα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας στις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες του νομού, με αφορμή την επίσημη παράδοση 250 μπουφάν επιχειρησιακού εξοπλισμού...

Διαβάστε Περισσότερα
Συνεδριάζει την Παρασκευή το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καρδίτσας
Τοπικά

Έκκληση της πολεοδομίας του Δήμου Καρδίτσας προς τους ιδιοκτήτες ακινήτων για ορθή συντήρηση των κτιρίων τους

2 Δεκεμβρίου 2025

Το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρήθηκαν αποκολλήσεις υλικών από υπάρχοντα κτίσματα, και μάλιστα σε πεζοδρόμια του κέντρου όπου διέρχονται καθημερινά περαστικοί....

Διαβάστε Περισσότερα
Η ΑΡΓΙΘΕΑ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ
Τοπικά

Η ΑΡΓΙΘΕΑ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ

2 Δεκεμβρίου 2025

Ισχυρή και καθοριστική θα είναι η παρέμβαση του Δήμου Αργιθέας στο 1ο Πολυθεματικό Επιστημονικό Συνέδριο των ΟΤΑ, που θα διεξαχθεί...

Διαβάστε Περισσότερα
«Ανεξέλεγκτη κερδοσκοπία στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος»
Παραπολιτικά

ΠΑΣΟΚ… Μετά τον Παπαγεωργίου το χάος..!!

2 Δεκεμβρίου 2025

Θα μπορούσαμε εύκολα να συμφωνήσουμε πως το 2026 θα είναι και η χρονιά που θα μας οδηγήσει στις κάλπες.. Έτσι...

Διαβάστε Περισσότερα
Ο Δημ. Κουρέτας με τους αγρότες της Νίκαιας: Την επόμενη φορά ας χτυπήσουν εμένα πρώτα
Τοπικά

Ο Δημ. Κουρέτας με τους αγρότες της Νίκαιας: Την επόμενη φορά ας χτυπήσουν εμένα πρώτα

2 Δεκεμβρίου 2025

Στα πολλά και δυσεπίλυτα προβλήματα που ανάγκασαν τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους να βγουν στους δρόμους αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας...

Διαβάστε Περισσότερα
Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων: Τον Δεκέμβρη οι αποφάσεις για κινητοποιήσεις
Τοπικά

Γεννάδιος και Ξυλομένος στηρίζουν τον δίκαιο αγώνα των αγροτών

2 Δεκεμβρίου 2025

  Οι Δημοτικές παρατάξεις του Δήμου Καρδίτσας "Συνεργασία Ευθύνης" με επικεφαλής τον Γεννάδιο Ιωάννη και "ΑλλΑΓή_στην_ΠΡάΞΗ" με επικεφαλής τον Ξυλομένο...

Διαβάστε Περισσότερα
Ορκίστηκε νέα δημοτική σύμβουλος η κ. Χρ. Μάγγου
Τοπικά

Ορκίστηκε νέα δημοτική σύμβουλος η κ. Χρ. Μάγγου

1 Δεκεμβρίου 2025

Νέα δημοτική σύμβουλος ορκίστηκε την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου η κ. Χριστίνα Μάγγου. Η κ. Μάγγου έδωσε το νόμιμο όρκο ενώπιον...

Διαβάστε Περισσότερα
Με λαμπρότητα η υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας στο Μουζάκι
Τοπικά

Με λαμπρότητα η υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας στο Μουζάκι

1 Δεκεμβρίου 2025

Το Μουζάκι υποδέχτηκε, με όλες τις τιμές, το πρωί της Παρασκευής 28 Νοέμβρη, την Ολυμπιακή Φλόγα των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων,...

Διαβάστε Περισσότερα
Η «Πυθία» αποκλειστικά στο karditsain.gr
Πυθία

Η Πυθία μασάει τα φύλλα της.. και προβλέπει…

30 Νοεμβρίου 2025

Καλά τη βγάλαμε ως εδώ και ο καιρός λες και είναι στην τσέπη των ανθρώπων… Κράτησε όλο το Φθινόπωρο, και...

Διαβάστε Περισσότερα
Τρίβει τα χέρια της η δεξιά
Παραπολιτικά

Τρίβει τα χέρια της η δεξιά

30 Νοεμβρίου 2025

Η ανάρτηση του Μανώλη Χριστοδουλάκη, σε μια συγκυρία όπου το ΠΑΣΟΚ οφείλει να επιδείξει ενότητα και καθαρό πολιτικό βηματισμό απέναντι...

Διαβάστε Περισσότερα

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook

Next Post
Απεργιακή συγκέντρωση και πορεία με κατάληξη τη Δ.Ο.Υ.

Απεργιακή συγκέντρωση και πορεία με κατάληξη τη Δ.Ο.Υ.

Προχωρούν τα στρατηγικά έργα υποδομών, αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις καθημερινότητας από τον Δήμο Αργιθέας

Προχωρούν τα στρατηγικά έργα υποδομών, αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις καθημερινότητας από τον Δήμο Αργιθέας

Ξεκινούν οι αιτήσεις έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού για τα 31 ΙΕΚ

Πάσχα 2024: Πότε κλείνουν τα σχολεία – Όλες οι αργίες

Η κλινική ΟΡΑΣΗ διαθέτει το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ διαθλαστικό 𝗹𝗮𝘀𝗲𝗿 𝗧𝗘𝗡𝗘𝗢  που διορθώνει μυωπία-πρεσβυωπία

Η κλινική ΟΡΑΣΗ διαθέτει το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ διαθλαστικό 𝗹𝗮𝘀𝗲𝗿 𝗧𝗘𝗡𝗘𝗢 που διορθώνει μυωπία-πρεσβυωπία

  • Δήλωση Συμμόρφωσης
  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
  • Πολιτική Cookies

© 2023 Karditsain.gr

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία

© 2023 Karditsain.gr