Παρασκευή, 12 Ιουνίου, 2026
karditsain.gr
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
karditsain.gr
No Result
View All Result

Ο χυμός που προστατεύει την καρδιά

  • Newsroom
  • 13 Νοεμβρίου, 2023
Ο χυμός που προστατεύει την καρδιά
ShareTweet

Tα τελευταία χρόνια, το βραστό παντζάρι, αποτελεί μία γευστική σαλάτα του φθινοπώρου και του χειμώνα. Ολοένα κερδίζει φανατικούς φίλους καθώς η γεύση του και η θερμιδική του αξία είναι μεγάλη. Επίσης, η συμβολή των παντζαριών είναι σημαντική στην προστασία της καρδιάς αλλά και της φλεγμονής, λόγω των αντιοξειδωτικών που περιέχουν.

Ακριβώς τα ίδια οφέλη έχει και ο χυμός παντζαριού. Το παντζάρι, όπως και άλλα τρόφιμα, το μαρούλι, το σπανάκι και το σέλινο, είναι πλούσιο σε ανόργανα νιτρικά. Αυτά συμβάλλουν στα βακτήρια στη στοματική κοιλότητα και τα μετατρέπουν σε νιτρικό οξείδιο, το οποίο βοηθά στη ρύθμιση των αιμοφόρων αγγείων και της νευροδιαβίβασης (χημικά μηνύματα στον εγκέφαλο).

Η γήρανση μειώνει την παραγωγή νιτρικού οξειδίου και αυτό συντελεί σε χειρότερη αγγειακή (αιμοφόρα αγγεία) και γνωστική (εγκέφαλος) υγεία. Επομένως, πίνοντας συχνά χυμό παντζάρι, ενισχύετε την παραγωγή αυτή, μειώνοντας παράλληλα την αρτηριακή πίεση.

Όπως επισημαίνει ο Mattias Carlström, ερευνητής και καθηγητής Καρδιοφυσιολογίας στο Τμήμα Φυσιολογίας και Φαρμακολογίας του Karolinska Institutet, η συστολική αρτηριακή πίεση παρουσιάζει μείωση κατά περίπου 4 έως 5 mm Hg και η διαστολική πίεση πέφτει κατά 2 mm Hg, μετά την πρόσληψη 5-10 mmol νιτρικών την ημέρα, κατά μέσο όρο. Άρα ο κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου, μειώνεται κατά 10%.

Τι έχουν συμπεράνει μελέτες
Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Exeter, που δημοσιεύει στο Redox Biology, εξέτασε την επίδραση του χυμού παντζαριού σε 26 υγιείς ηλικιωμένους, οι οποίοι έλαβαν μέρος σε δύο περιόδους μελέτης δέκα ημερών με συμπληρώματα: η μία περιελάμβανε την κατανάλωση πλούσιου σε νιτρικά χυμού παντζαριού και η άλλη ενός εικονικού χυμού χωρίς νιτρικά.

Τα επίπεδα βακτηρίων που βοηθούν την καλή αγγειακή αλλά και γνωστική υγεία ήταν υψηλότερα, ενώ η συστολική αρτηριακή πίεση μειώθηκε κατά πέντε μονάδες (mmHg) μέσο όρο μετά την κατανάλωση του χυμού παντζαριού.

Μια διαφορετική μελέτη εξέτασε την επίδραση της κατανάλωσης χυμού παντζαριού 250ml ημερησίως σε 68 ανθρώπους με υπέρταση. Αυτό που ανακάλυψαν οι ερευνητές ήταν ότι αυτή η καθημερινή συνήθεια μπορούσε να μειώσει δραστικά την αρτηριακή πίεση των συμμετεχόντων.

Source: aftodioikisi.gr

Πρόσφατα Άρθρα

Η εξαιρετική περίπτωση Γεννάδιου..!!!
Τοπικά

Επιστροφή Γεννάδιου στην περιφέρεια…;;

11 Ιουνίου 2026

Έκανε το μεγάλο βήμα και ετέθη επικεφαλής συνδυασμού για τη διεκδίκηση του δήμου Καρδίτσας.. Παρότι οι συνθήκες ήταν ιδιαιτέρως ευνοϊκές...

Διαβάστε Περισσότερα
Προχωρά το έργο της ανακατασκευής πεζοδρομίων στην οδό Κουμουνδούρου
Τοπικά

Προχωρά το έργο της ανακατασκευής πεζοδρομίων στην οδό Κουμουνδούρου

11 Ιουνίου 2026

Σε νέα φάση εισήλθε το έργο της διαπλάτυνσης και ανακατασκευής πεζοδρομίων επί της οδού Κουμουνδούρου. Η κατασκευή ξεκίνησε από τη...

Διαβάστε Περισσότερα
Εντάχθηκε στο ΒΑΑ με προϋπολογισμό 3.150.000 ευρώ το έργο αποκατάστασης της Δημοτικής Αγοράς
Τοπικά

Εντάχθηκε στο ΒΑΑ με προϋπολογισμό 3.150.000 ευρώ το έργο αποκατάστασης της Δημοτικής Αγοράς

11 Ιουνίου 2026

Ένα μεγάλο έργο ξεχωριστής σημασίας για το ιστορικό κέντρο της πόλης εισέρχεται στη φάση της υλοποίησης του. Το έργο της...

Διαβάστε Περισσότερα
Εθιμοτυπική επίσκεψη ξένων αντιπροσωπειών στον Δήμαρχο Καρδίτσας κ. Βασίλη Τσιάκο
Τοπικά

Εθιμοτυπική επίσκεψη ξένων αντιπροσωπειών στον Δήμαρχο Καρδίτσας κ. Βασίλη Τσιάκο

11 Ιουνίου 2026

Εθιμοτυπική επίσκεψη στον Δήμαρχο Καρδίτσας κ.Βασίλη Τσιάκο πραγματοποίησαν το πρωί της Τετάρτης οι αντιπροσωπείες των ξένων αποστολών που βρίσκονται στην...

Διαβάστε Περισσότερα
Επαναλειτουργεί από την Τρίτη 16 Ιουνίου η Παιδική Βιβλιοθήκη Αγ. Νικολάο
Τοπικά

Επαναλειτουργεί από την Τρίτη 16 Ιουνίου η Παιδική Βιβλιοθήκη Αγ. Νικολάο

11 Ιουνίου 2026

Μια ακόμη δομή του Δήμου η οποία χτυπήθηκε από την κακοκαιρία Daniel αρχίζει να επαναλειτουργεί τις επόμενες ημέρες. Πρόκειται για...

Διαβάστε Περισσότερα
Κλειστά λόγω κακοκαιρίας τα σχολεία στο Δήμο Μουζακίου
Τοπικά

ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ

11 Ιουνίου 2026

Η ΔΕΥΑΜΟΥΖΑΚΙΟΥ ενημερώνει τους ιδιοκτήτες των ακινήτων στις περιοχές Μουζακίου, Καραϊσκάκη, Μαυρομματίου ότι με την αρ.37/2026 απόφαση του ΔΣ της...

Διαβάστε Περισσότερα
Μπαμ Τσίπρα στην Καρδίτσα…
Παραπολιτικά

Μπαμ Τσίπρα στην Καρδίτσα…

10 Ιουνίου 2026

Εδώ και αρκετό καιρό γράφαμε πως επίκειται όνομα που θα κάνει μπαμ για το ψηφοδέλτιο της ΕΛ.Α.Σ. στην Καρδίτσα.. Δε...

Διαβάστε Περισσότερα
Ολοκληρώνεται η κατασκευή της πλατείας στη συνοικία «Καροπλεσίτικα»
Τοπικά

Ολοκληρώνεται η κατασκευή της πλατείας στη συνοικία «Καροπλεσίτικα»

10 Ιουνίου 2026

Το έργο επισκέφτηκε ο Δήμαρχος Βασίλης Τσιάκος και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος – πρόκειται για ένα πολύ όμορφο χώρο που αναβαθμίζει...

Διαβάστε Περισσότερα
Σε τροχιά υλοποίησης το «Βρεφικό Πακέτο» της Περιφέρειας Θεσσαλίας
Τοπικά

Σύγχρονος εξοπλισμός στα νοσοκομεία Λάρισας – Βόλου-Καρδίτσας από την Περιφέρεια Θεσσαλίας

10 Ιουνίου 2026

Στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και της ενίσχυσης της λειτουργικής επάρκειας των δημόσιων...

Διαβάστε Περισσότερα
Κωτσός: Η Κυβέρνηση στέκεται στο πλευρό των αγροτών και των κτηνοτρόφων
Τοπικά

Κωτσός: Σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις για τις τρίτεκνες οικογένειες μετά από παρέμβαση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος

10 Ιουνίου 2026

Σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που ενισχύουν τις τρίτεκνες οικογένειες, δημοσιεύθηκαν στο ΦΕΚ σχετικά με τη δράση «Ανακαίνιση Κατοικίας», ένα ζήτημα το...

Διαβάστε Περισσότερα

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook

Next Post
«Έσπασαν στο ξύλο» 21χρονο στη μέση του δρόμου λόγω ερωτικής αντιζηλίας

Σύλληψη ιδιοκτήτριας μπαρ στην Καρδίτσα για ηχορύπανση

Ολοένα και πληθαίνουν στην Καρδίτσα τα περιστατικά  οικογενειακών διαφορών

Ολοένα και πληθαίνουν στην Καρδίτσα τα περιστατικά οικογενειακών διαφορών

Σε λειτουργία το νέο μικρό υδροηλεκτρικό της ΔΕΗ Ανανεώσιμες «Μακροχώρι ΙΙ»

Σε λειτουργία το νέο μικρό υδροηλεκτρικό της ΔΕΗ Ανανεώσιμες «Μακροχώρι ΙΙ»

4tips για τις αγορές σας στο Black Friday από το karakikesteam

4tips για τις αγορές σας στο Black Friday από το karakikesteam

  • Δήλωση Συμμόρφωσης
  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
  • Πολιτική Cookies

© 2023 Karditsain.gr

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία

© 2023 Karditsain.gr