Τρίτη, 9 Ιουνίου, 2026
karditsain.gr
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
karditsain.gr
No Result
View All Result

Παιδιά – Ύψος: Η διατροφή που «κόβει» πόντους και αποδυναμώνει τα οστά

  • Newsroom
  • 7 Ιουνίου, 2023
Παιδιά – Ύψος: Η διατροφή που «κόβει» πόντους και αποδυναμώνει τα οστά
ShareTweet

Τα παιδιά που ακολουθούν τις μοντέρνες vegan διατροφές είναι πιο κοντά σε ύψος και με πιο αδύναμα οστά, υποστηρίζει νέα μελέτη.

 Συγκεκριμένα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά ηλικίας πέντε έως 10 ετών που ακολουθούσαν φυτικές διατροφές ήταν κατά μέσο όρο τρία εκατοστά κοντύτερα από εκείνα που κατανάλωναν κρέας. Επιπλέον, τα οστά τους ήταν μικρότερα και λιγότερο δυνατά, γι’αυτό και διέτρεχαν κίνδυνο καταγμάτων και οστεοπόρωσης αργότερα στη ζωή.

Η μελέτη από ερευνητές του Ινστιτούτου Παιδικής Υγείας Great Ormond Street του Πανεπιστημιακού Κολεγίου του Λονδίνου επισημαίνει ότι οι γονείς θα πρέπει να γνωρίζουν τους κινδύνους των χορτοφαγικών διατροφών και ότι τα παιδιά που ακολουθούν τέτοιου είδους διατροφές θα πρέπει να λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης Β12 και D για να μειώσουν τις πιθανώς μακροχρόνιες συνέπειες που έχει για την υγεία η φυτική διατροφή κατά την ανάπτυξη.

 «Γνωρίζουμε ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι προσελκύονται από τις φυτικές διατροφές για διάφορους λόγους, μεταξύ των οποίων η προστασία των ζώων και η μείωση του ανθρώπινου αποτυπώματος στο κλίμα. Γνωρίζουμε, όμως, και ότι οι έρευνες για τις επιπτώσεις αυτών των διατροφών στην υγεία των παιδιών περιορίζονταν μόνο σε αξιολογήσεις για το ύψος και το βάρος και έχουν πραγματοποιηθεί μόνο σε παιδιά χορτοφάγους. Η μελέτη μας παρέχει σημαντικές πληροφορίες για τα αποτελέσματα υγείας σε παιδιά που ακολουθούν χορτοφαγικές και vegan διατροφές», αναφέρει ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Jonathan Wells καθηγητής στο UCL.

Η νέα αυτή μελέτη, λοιπόν, εξέτασε 187 υγιή παιδιά 5-12 ετών, εκ ων οποίων τα 63 ακολουθούσαν χορτοφαγική διατροφή, τα 52 vegan διατροφή και τα 72 έτρωγαν τα πάντα. Όπως αναδείχθηκε από τα αποτελέσματα, τα παιδιά της vegan διατροφής ήταν κατά μέσο όρο 3 εκ. κοντύτερα, είχαν κατά 4-6% χαμηλότερο οστικό περιεχόμενο και πάνω από τριπλάσιες πιθανότητες να παρουσιάζουν έλλειψη στη βιταμίνη Β12 σε σχέση με τα παιδιά που έτρωγαν τα πάντα.

 «Η μεγιστοποίηση της οστικής υγείας στα παιδιά συστήνεται με στόχο τη μείωση του μελλοντικού κινδύνου οστεοπόρωσης και καταγμάτων. Βρήκαμε ότι τα παιδιά της vegan διατροφής είχαν χαμηλότερη οστική μάζα, ακόμα και μετά την προσαρμογή των δεδομένων σε μικρότερο σωματικό και οστικό μέγεθος. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μπουν στην εφηβεία με ήδη εδραιωμένη οστική έλλειψη, η οποία αν προκαλείται από μια διατροφή που συνεχίζεται και κατά την εφηβεία, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ανεπιθύμητων αποτελεσμάτων στα οστά αργότερα στη ζωή», τονίζει με τη σειρά της η επίσης συγγραφέας και καθηγήτρια, Professor Mary Fewtrell.

Από τη θετική σκοπιά, ωστόσο, τα παιδιά της vegan διατροφής είχαν κατά 25% χαμηλότερα επίπεδα της «κακής»-LDL χοληστερόλης και χαμηλότερα επίπεδα σωματικού λίπους.

«Βρήκαμε ότι οι vegan είχαν υψηλότερη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, γεγονός που υποδεικνύει έναν τύπο μη επεξεργασμένης, φυτικής διατροφής, η οποία με τη σειρά της συνδέεται με χαμηλότερο σωματικό λίπος και καλύτερο προφίλ καρδιαγγειακού κινδύνου. Από την άλλη πλευρά, η χαμηλότερη πρόσληψη πρωτεϊνών, ασβεστίου και βιταμινών Β12 και D μπορεί να εξηγεί τις χαμηλότερες συγκεντρώσεις μετάλλων στα οστά και βιταμίνης ορού», προσθέτει η Δρ. Małgorzata Desmond.

Οι ερευνητές ευελπιστούν ότι τα ευρήματά τους θα αναδείξουν την ανάγκη για περαιτέρω συμβουλές ως προς το πώς μπορούν παιδιά και ενήλικες να τρώνε υγιεινά ακολουθώντας φυτικές διατροφές.

Πρόσφατα Άρθρα

Τα ευάλωτα δάνεια και το «βάρος» των ληξιπρόθεσμων
Ελλάδα

e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ: Ποιοι πάνε από σήμερα στα ΑΤΜ

8 Ιουνίου 2026

Νέο μπαράζ πληρωμών πραγματοποιούν από σήμερα έως και τις 12 Ιουνίου ο e-ΕΦΚΑ και η ΔΥΠΑ σε 84.334 δικαιούχους. Στους δικαιούχους θα...

Διαβάστε Περισσότερα
Ακόμη τρεις υποψηφίους ανακοίνωσε ο Στεργίου
Τοπικά

Σημαντική χρηματοδότηση 300.000 ευρώ από ΥΠ.ΟΙΚ. για αποκαταστάσεις στον Δήμο Αργιθέας

8 Ιουνίου 2026

Μία ακόμη σημαντική επιτυχία καταγράφει ο Δήμος Αργιθέας, επιβεβαιώνοντας ότι η συστηματική διεκδίκηση, η τεκμηριωμένη προετοιμασία και η διαρκής συνεργασία...

Διαβάστε Περισσότερα
Η «Πυθία» αποκλειστικά στο karditsain.gr
Πυθία

Η Πυθία μασάει τα φύλλα της.. και προβλέπει..!!

8 Ιουνίου 2026

Μπήκε αλήθεια καλοκαίρι.. Σε πείσμα κάθε χειρότερου Χειμώνα έρχεται η στιγμή που η μέρα μεγαλώνει και ο ήλιος περισσεύει.. Ας...

Διαβάστε Περισσότερα
Καρδιτσιώτης έκλεβε συστηματικά καφέδες από σούπερ μάρκετ
Ελλάδα

Τα 3+2 μέτρα στη μάχη κατά της ακρίβειας – Πώς θα αποφευχθούν οι αδικαιολόγητες ανατιμήσεις

8 Ιουνίου 2026

Με την ακρίβεια να συνεχίζει να αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για τα νοικοκυριά και με τον πληθωρισμό της χώρας μας να είναι ο...

Διαβάστε Περισσότερα
Ανανεώνεται η συνεργασία Περιφέρειας Θεσσαλίας – ΕΦΕΤ για την ασφάλεια και την ποιότητα των τροφίμων
Τοπικά

Ανανεώνεται η συνεργασία Περιφέρειας Θεσσαλίας – ΕΦΕΤ για την ασφάλεια και την ποιότητα των τροφίμων

5 Ιουνίου 2026

Τη νέα προγραμματική σύμβαση για τα έτη 2026-2027 υπέγραψαν η Περιφέρεια Θεσσαλίας και ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ), επιβεβαιώνοντας...

Διαβάστε Περισσότερα
Στεργίου όπως Παπαστεργίου..;;;;
Παραπολιτικά

Στεργίου όπως Παπαστεργίου..;;;;

5 Ιουνίου 2026

Πριν λίγες ημέρες είχαμε επίσκεψη του υπουργού στα ορεινά της Αργιθέας όπου μαζί με το δήμαρχο Ανδρέα Στεργίου παρουσίασαν ψηφιακό...

Διαβάστε Περισσότερα
Άρειος Πάγος:Κόκκινα δάνεια-Τι αλλάζει για 350.000 δανειολήπτες
Ελλάδα

Άρειος Πάγος:Κόκκινα δάνεια-Τι αλλάζει για 350.000 δανειολήπτες

5 Ιουνίου 2026

Ανάσα για 350.000 δανειολήπτες: Δημοσιεύθηκε η κρίσιμη απόφαση του Αρείου Πάγου για τα κόκκινα δάνεια. Σημαντικές εξελίξεις φέρνει η δημοσίευση...

Διαβάστε Περισσότερα
ΣΠΑΝΙΑΣ: Η πολιτική  του μηδενισμού σε καμία περίπτωση δεν βοηθά τους πολίτες
Τοπικά

Σπάνιας: Πρόταση στήριξης για τους κτηνοτρόφους της Καρδίτσας που επλήγησαν από τη θεομηνία «Daniel» το 2023

5 Ιουνίου 2026

Ως Βουλευτής Καρδίτσας, μαζί με τους συναδέλφους μου Θεσσαλούς βουλευτές κ. Χρήστο Τριαντόπουλο (Ν. Μαγνησίας) και κ. Αθανάσιο Λιούτα (Ν....

Διαβάστε Περισσότερα
Ορκωμοσία 11 νέων υπαλλήλων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας
Τοπικά

Ορκωμοσία 11 νέων υπαλλήλων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας

5 Ιουνίου 2026

Την ορκωμοσία 11 νέων υπαλλήλων, οι οποίοι προσλήφθηκαν μέσω της προκήρυξης 2ΓΒ/2025 του ΑΣΕΠ, πραγματοποίησε σήμερα η Γενική Γραμματέας της...

Διαβάστε Περισσότερα
ΟΠΕΚΕΠΕ: Αποδεσμεύονται οι λογαριασμοί του Κώστα Ανεστίδη – «Νιώθω δικαιωμένος, αλλά θα το πάω μέχρι τέλους γιατί κατηγορήθηκα άδικα»
Ελλάδα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αποδεσμεύονται οι λογαριασμοί του Κώστα Ανεστίδη – «Νιώθω δικαιωμένος, αλλά θα το πάω μέχρι τέλους γιατί κατηγορήθηκα άδικα»

4 Ιουνίου 2026

Νόμιμα αποκτήθηκαν όλα τα χρήματα και τα περιουσιακά στοιχεία που βρέθηκαν στην κατοχή του γνωστού αγροτοσυνδικαλιστή από τα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, Κώστα Ανεστίδη. Ως...

Διαβάστε Περισσότερα

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook

Next Post
Πέθανε ο Γιάννης Φλωρινιώτης

Πέθανε ο Γιάννης Φλωρινιώτης

Συντάξεις: Τι θα γίνει μετά τις εκλογές με αυξήσεις και αναδρομικά

Συντάξεις: Τι θα γίνει μετά τις εκλογές με αυξήσεις και αναδρομικά

Δημοσκόπηση Marc: Προοπτική αυτοδυναμίας για τη Νέα Δημοκρατία – Επτά κόμματα στη Βουλή

Δημοσκόπηση Marc: Προοπτική αυτοδυναμίας για τη Νέα Δημοκρατία – Επτά κόμματα στη Βουλή

ΕΑΠ: «Ανοιχτά» 70 Προγράμματα Σπουδών για το νέο ακαδημαϊκό έτος (αιτήσεις)

ΕΑΠ: «Ανοιχτά» 70 Προγράμματα Σπουδών για το νέο ακαδημαϊκό έτος (αιτήσεις)

  • Δήλωση Συμμόρφωσης
  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
  • Πολιτική Cookies

© 2023 Karditsain.gr

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία

© 2023 Karditsain.gr