Κυριακή, 9 Νοεμβρίου, 2025
karditsain.gr
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
karditsain.gr
No Result
View All Result

Πανευρωπαϊκός έλεγχος σε 576 «influencers» για εντοπισμό παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών

  • Newsroom
  • 17 Απριλίου, 2024
Σκρέκας: «Να στηριχτούν οι καταναλωτές μέσω της ‘‘Μόνιμης Μείωσης Τιμής’’ από την ελληνική βιομηχανία τροφίμων»
ShareTweet

Στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για έλεγχο με τη μέθοδο των «σαρώσεων» (sweep) σε όλες τις πλατφόρμες των social media για τον εντοπισμό «influencers» που ασκούν εμπορικές δραστηριότητες, προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες επώνυμων εταιρειών,  συμμετείχε το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Ο έλεγχος, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, πραγματοποιήθηκε από τις 27/10/2023 έως και 30/11/2023 και συμμετείχαν 22 αρμόδιες αρχές των κρατών μελών της Ένωσης. Ο συντονισμός των ελέγχων έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του Δικτύου συνεργασίας των αρμόδιων εθνικών αρχών των κρατών μελών για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας (Consumer Protection Cooperation Network).

Οι έλεγχοι αφορούν συνολικά σε 576 «influencers» από όλη την Ευρώπη ενώ οι 20 εξ αυτών προέρχονται από τη χώρα μας. Το αμέσως προσεχές διάστημα θα λάβουν επιστολή από το Υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή καταναλωτική νομοθεσία.

Ειδικότερα, στην επιστολή που θα λάβουν οι 20 Έλληνες «influencers» από το  Υπουργείο Ανάπτυξης:

(α) επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. καθώς και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των «influencers»

(β) υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των «influencers», όπου χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης (disclosure) της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στην διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια και

(γ) προτείνονται συστάσεις για την χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει οι «influencers» να χρησιμοποιούν τα hashtag #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επί αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο.

Τα αποτελέσματα των ελέγχων στους Έλληνες «influencers»

Από τον έλεγχο στους Έλληνες «influencers», διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ το 100% ασκεί εμπορική δραστηριότητα, μόνο το 25% – και όχι πάντα με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο – γνωστοποιεί στον καταναλωτή ότι το περιεχόμενο των αναρτήσεων έχει εμπορικό σκοπό (π.χ. περιλαμβάνει διαφημίσεις).

Σε ποσοστό 50% δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική τους ταυτότητα, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης το 50% δηλώνει ότι είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).

Έρευνα για παραβάσεις

Όλα τα στοιχεία των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν θα διαβιβαστούν και στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για εντοπισμό πιθανών φορολογικών παραβάσεων.

Για τις περιπτώσεις εκείνες των «influencers» που έχουν τις δικές τους ιστοσελίδες πώλησης και συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση με τους καταναλωτές και για τις οποίες έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις θα επιβληθούν οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από την καταναλωτική νομοθεσία.

Οι έρευνες στην Ευρώπη

–Από το 97% των ελεγχόμενων «influencers» των οποίων το περιεχόμενο των αναρτήσεων είναι εμπορικό, μόνο το 20% γνωστοποιεί με ξεκάθαρες φράσεις στον καταναλωτή ότι πρόκειται για ανακοινώσεις διαφημιστικού ή εμπορικού χαρακτήρα.

–To 78% των «influencers» ασκούν εμπορική δραστηριότητα, ωστόσο μόνο το 36% αυτών είναι εγγεγραμμένοι σε εμπορικό μητρώο στη χώρα τους, στο βαθμό που αυτό προβλέπεται από την εθνική νομοθεσία του κράτους μέλους.

–Σε ποσοστό 30% οι «influencers» δεν παρέχουν πλήρη στοιχεία σχετικά με την  εταιρεία τους, όπως εμπορική επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή και αριθμό εγγραφής.

–Σε ποσοστό 38% δεν χρησιμοποιούν στις αναρτήσεις τους τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις πλατφόρμες, όπως την ένδειξη «paid partnership (συνεργασία επί πληρωμή)» στο Instagram. Αντιθέτως, επιλέγουν διαφορετική διατύπωση, όπως «collaboration (συνεργασία)» (16%), «partnership» (15%) ή λοιπές, γενικές ευχαριστίες προς τις εταιρείες  (brands) με τις οποίες συνεργάζονταν (11%).

-Το 40% των «influencers» διατηρεί ορατή τη γνωστοποίηση του εμπορικού χαρακτήρα καθ’ όλη τη διάρκεια της εμπορικής επικοινωνίας.

–Το 34% των «influencers» παραθέτει τις γνωστοποιήσεις με τρόπο ώστε να είναι άμεσα εμφανείς, χωρίς να χρειάζονται επιπρόσθετα βήματα από τον καταναλωτή, όπως κάποιο κλικ στην ένδειξη «read more (διαβάστε περισσότερα)» ή μετάβαση στο κάτω μέρος της σελίδας.

–Το 40% των «influencers» προβάλλει και προωθεί δικά τους προϊόντα και υπηρεσίες. Ωστόσο το 60% αυτών δεν παρέχουν ξεκάθαρη και με σαφήνεια ενημέρωση ότι πρόκειται για εμπορική δραστηριότητα και προβολή των δικών τους προϊόντων.

Ως αποτέλεσμα του EU Sweep 2023, από τους 576 «influencers» που ελέγχθηκαν σε 1η φάση, για τους 358 «influencers» προβλέπεται περαιτέρω έρευνα από τις αρμόδιες αρχές για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας σε εθνικό επίπεδο.

Οι «influencers» και οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται από τον ιστότοπο/βιβλιοθήκη πληροφοριών (Influencer Legal Hub)  της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο οποίος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μια σειρά από εκπαιδευτικά βίντεο και πληροφορίες από διάφορες πηγές που παρουσιάζουν τις νομικές υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Περισσότερες πληροφορίες στους συνδέσμους που ακολουθούν:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_24_708

https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/enforcement-consumer-protection/sweeps_en

Πρόσφατα Άρθρα

Κανονικά η λειτουργία των επιχειρήσεων στην πλατεία Δικαστηρίων και η πρόσβαση του κοινού προς αυτές
Τοπικά

Κανονικά η λειτουργία των επιχειρήσεων στην πλατεία Δικαστηρίων και η πρόσβαση του κοινού προς αυτές

7 Νοεμβρίου 2025

Από τη Δημοτική αρχή Καρδίτσας γίνεται γνωστό ότι όπως είχε προαναγγελθεί ξεκίνησαν στην πλατεία Δικαστηρίων (πλατεία Καραολή – Δημητρίου) οι...

Διαβάστε Περισσότερα
Στον Δήμο Λίμνης Πλαστήρα ο Νάνος κέρδισε… με 338 ψήφους
Τοπικά

Παρέμβαση του Δημάρχου Λίμνης Πλαστήρα στο συνέδριο της ΚΕΔΕ

7 Νοεμβρίου 2025

Στο πλαίσιο του συνεδρίου της ΚΕΔΕ στην Αλεξανδρούπολη, ο δήμαρχος Λίμνης Πλαστήρα συμμετείχε στο διευρυμένο ΔΣ του Δικτύου Πόλεων για...

Διαβάστε Περισσότερα
Κάλεσμα του Εμπορικού Συλλόγου στο  Παγκαρδιτσιώτικο συλλαλητήριο στον Παλαμά
Τοπικά

Ο Εμπορικός Σύλλογος Καρδίτσας ενημερώνει για τις εξελίξεις σχετικά με την ανάπλαση των πεζοδρόμων

7 Νοεμβρίου 2025

Ο Εμπορικός Σύλλογος της Καρδίτσας έπειτα από πρόσκληση για συνάντηση με τους καταστηματάρχες του πεζόδρομου Σμύρνης και Χατζημήτρου και τις...

Διαβάστε Περισσότερα
Δοκιμασία στη Χαλκίδα κόντρα στην ισχυρή Α.Γ.Ε.Χ. για τον Γ.Σ. Σοφάδων!
Διάφορα

Δοκιμασία στη Χαλκίδα κόντρα στην ισχυρή Α.Γ.Ε.Χ. για τον Γ.Σ. Σοφάδων!

7 Νοεμβρίου 2025

Δύσκολη εκτός έδρας αποστολή περιμένει τον Γ.Σ. Σοφάδων, που το Σάββατο στις 5 μ.μ., στο κλειστό της Κανήθου, αντιμετωπίζει εκτός...

Διαβάστε Περισσότερα
Καραγιάννης για το δήμο;;;;
Παραπολιτικά

Καραγιάννης για το δήμο;;;;

6 Νοεμβρίου 2025

Σίγουρα το τοπίο είναι ρευστό.. Σίγουρα όλοι οι «γαμπροί» αναμένουν τις εξελίξεις πρώτα για το εθνικό ψηφοδέλτιο, αλλά χρόνια τώρα...

Διαβάστε Περισσότερα
Γεωργιάδης για γάμο ομόφυλων ζευγαριών: Δεν έχω αποφασίσει τι θα κάνω, ένας νόμος κρύβει πολλά
Ελλάδα

Γεωργιάδης: Δεν μου αρέσει η υποκρισία, αν η Καρυστιανού έχει πολιτικές φιλοδοξίες και θέλει να πολιτευτεί, να το κάνει

6 Νοεμβρίου 2025

Επίθεση στη Μαρία Καρυστιανού εξαπέλυσε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, σχολιάζοντας τα όσα είπε ο Νίκος Καραχάλιος για τις συναντήσεις τους με σκοπό τη δημιουργία...

Διαβάστε Περισσότερα
Προσωπικός Αριθμός: Έληξε η προθεσμία, τι θα γίνει για όσους δεν έβγαλαν
Ελλάδα

Προσωπικός Αριθμός: Έληξε η προθεσμία, τι θα γίνει για όσους δεν έβγαλαν

6 Νοεμβρίου 2025

Έληξε χθες (5/11) η προθεσμία για όσους ήθελαν να εκδώσουν μόνοι τους τον Προσωπικό Αριθμό. Μάλιστα όσοι άφησαν για την τελευταία...

Διαβάστε Περισσότερα
Διαμαρτυρία Γονέων για τα Προβλήματα του 10ου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Καρδίτσας
Τοπικά

Διαμαρτυρία Γονέων για τα Προβλήματα του 10ου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Καρδίτσας

5 Νοεμβρίου 2025

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 5/11/2025 Του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Δημοτικού Σχολείου και του 10ου Νηπιαγωγείου Καρδίτσας 1) Έπειτα από...

Διαβάστε Περισσότερα
Κουίζ | Ποιος υποψήφιος δήμαρχος της επαρχίας μας μιλάει τη γλώσσα του χρήματος;;;
Παραπολιτικά

Κουιζ… Ποιον νέο και ωραίο βάζει ο υπουργός στο τιμόνι;

5 Νοεμβρίου 2025

Τον τελευταίο καιρό, ο υπουργός Κώστας Τσιάρας έχει προβεί σε ένα μεγάλο lifting του γραφείου του γενικότερα… Και φυσικά δεν...

Διαβάστε Περισσότερα
Ταχεία εφαρμογή ενός οργανωμένου, προσαρμοσμένου  και στοχευμένου εμβολιαστικού προγράμματος
Τοπικά

Ταχεία εφαρμογή ενός οργανωμένου, προσαρμοσμένου και στοχευμένου εμβολιαστικού προγράμματος

4 Νοεμβρίου 2025

«Ο εμβολιασμός παραμένει το μοναδικό αποδεδειγμένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκρίζωση της νόσου, συμπληρωματικά με τις υπόλοιπες στρατηγικές οι οποίες...

Διαβάστε Περισσότερα

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook

Next Post
Απεργιακή συγκέντρωση και πορεία με κατάληξη τη Δ.Ο.Υ.

Απεργιακή συγκέντρωση και πορεία με κατάληξη τη Δ.Ο.Υ.

Προχωρούν τα στρατηγικά έργα υποδομών, αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις καθημερινότητας από τον Δήμο Αργιθέας

Προχωρούν τα στρατηγικά έργα υποδομών, αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις καθημερινότητας από τον Δήμο Αργιθέας

Ξεκινούν οι αιτήσεις έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού για τα 31 ΙΕΚ

Πάσχα 2024: Πότε κλείνουν τα σχολεία – Όλες οι αργίες

Η κλινική ΟΡΑΣΗ διαθέτει το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ διαθλαστικό 𝗹𝗮𝘀𝗲𝗿 𝗧𝗘𝗡𝗘𝗢  που διορθώνει μυωπία-πρεσβυωπία

Η κλινική ΟΡΑΣΗ διαθέτει το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ διαθλαστικό 𝗹𝗮𝘀𝗲𝗿 𝗧𝗘𝗡𝗘𝗢 που διορθώνει μυωπία-πρεσβυωπία

  • Δήλωση Συμμόρφωσης
  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
  • Πολιτική Cookies

© 2023 Karditsain.gr

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Ελλάδα
  • Επιχειρείν
  • Πυθία
  • Διεθνή
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία

© 2023 Karditsain.gr